Tarieven Tandartspraktijk Maaspoort

Deze tarieven zijn bepaald door de Nederlandse Zorg Autoriteit NZA, en deze zijn hier na te lezen, samen met de tariefsbeschikking en uitleg. Tarieven van tandartsen zijn in heel Nederland hetzelfde. Wel kunnen er verschillen zijn in de totaalprijs, zoals het gebruik van een behandelmicroscoop tijdens een wortelkanaalbehandeling.

De code M01, M02 of M03 wordt gehanteerd voor preventieve instructie en tandsteen verwijderen per 5 minuten. De afspraak bij de preventie-assistente wordt bij ons in de praktijk 30 minuten ingepland.

Bij de mondhygieniste worden de codes T041,T042, T043 en T044 gebruikt. Deze codes zijn gerelateerd aan aan de hoeveelheid behandeltijd en / of de moeilijkheid om het schoon te maken door bijvoorbeeld diepere defecten onder het tandvlees, en dus niet aan het aantal tanden.

Afspraken die niet 24 uur tevoren/een werkdag tevoren worden afgezegd of niet nagekomen afspraken kunnen (deels) in rekening gebracht worden. Als u op dezelfde dag nog afbelt is het voor ons onmogelijk om andere patienten bijvoorbeeld thuis te bereiken ivm hun werk. De afgesproken tijd kan met code C90 in rekening gebracht worden. Wij sturen als service een afspraakreminder via de email. Indien u geen email krijgt gaat de afspraak toch door. Indien uw email gewijzigd is dan kunt u dit zelf hier veranderen door in te loggen met uw oude emailadres en het vervolgens te wijzigen.

Ook trachten wij elke patient waarvan wij het mobiele 06-nummer hebben een reminder per SMS-bericht te sturen. Wilt u dit ook, geef dan uw 06 nummer door!

Mocht u vragen over uw rekening hebben, dan kunnen wij deze natuurlijk voor u beantwoorden. Ook kunt u contact opnemen met het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP-lijn), telefonisch bereikbaar onder nummer 0900-2025012 ( € 0.25 per minuut), bereikbaar maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.30 t/m 16.30 (maandagmiddag gesloten).

Wij geven de nota mee of sturen deze naar u op. Nadat u deze betaald heeft, kunt u deze naar uw verzekering doorsturen, waarna u een eventuele vergoeding krijgt. Wij declareren niet rechtstreeks aan uw verzekeraar. Zo is de nota transparant voor u. Het is mogelijk om per pin te betalen.
Vanaf 2013 is het mogelijk om de nota digitaal per email te ontvangen. De assistente controleert eerst uw emailadres. Voor u als patient is het makkelijker om zo de nota digitaal in te dienen bij de zorgverzekeraar voor een eventuele vergoeding. U moet hier wel zelf om vragen.

Volgens de KNMT betalingsvoorwaarden dient de betaling binnen 4 weken plaats te vinden. Voor herinneringen zijn wij helaas genoodzaakt administratiekosten in rekening te brengen.

Op onze tarieven zijn de KNMT-betalingsvoorwaarden van kracht zoals deze hier op onze website te lezen zijn of hier als pdf-bestand zijn te downloaden. Tevens staan de voorwaarden op alle nota’s aan de achterzijde. Deze zijn op 16 december 2011 door de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT) gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Utrecht onder nr. 278/2011.

sliderachtergrond1-min
sliderachtergrond2-min
parallax

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken